با اعلام وزیر امور مهارجت اندونزی، از ۱۸ اوت ۲۰۲۵، تمام مسافراین کشور، باید از طریق سامانه یکپارچه «All Indonesia»، کارت ورود الکترونیک دریافت کنند. این الزام شامل تمام مسافرین بین المللی، از جمله ایرانیان که از طریق بنادر یا فرودگاههای پرتردد وارد این کشور میشوند خواهد شد.
این سامانه با هدف سادهسازی فرایند ثبت اطلاعات ، کاهش ازدحام مسافرین در فرودگاهها و تسریع روند بررسی توسط مامورین مرزی ایجاد شده است.
«کارت ورود اندونزی»، ادغام فرمهای پراکنده در یک سامانه واحد
با معرفی پورتال ثبت درخواست «All Indonesia»، کارت ورود اندونزی جایگزین دو فرم قبلی یعنی اظهارنامه سلامت (SSHP) و اعلامیه الکترونیکی ورود به اندونزی (e-CD) شده است. پیش از این، مسافران بینالمللی موظف بودند برای ارائهی اطلاعات سلامت و گمرکی خود به دو پلتفرم مجزا مراجعه میکردند و فرمهای جداگانهای را پیش از ورود تکمیل کنند. این مسئله علاوه بر اتلاف وقت در زمان ثبت درخواست، باعث ایجاد صفهای طولانی در هنگام ورود میشد.
توجه داشته باشید که این فرم جایگزین ویزا نیست. مسافران همچنان باید بر اساس هدف سفر خود برای دریافت ویزای اندونزی اقدام کنند. کارت ورود به اندونزی، در کنار ویزا را درباره اطلاعات هویتی، جزئیات سفر، اظهارنامه سلامت و مشخصات وسایل همراه شما را در اختیار مامور مرزی قرار میدهد.
اجرای آزمایشی کارت ورود اندونزی در فرودگاهها و بنادر تا اواخر 2025
در زمان انتشار این اطلاعیه، پورتال «All Indonesia» به صورت آزمایشی در برخی از پرترددترین فرودگاهها و بنادر بینالمللی اندونزی مورد استفاده قرار میگیرد و انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۲۵، تمامی نقاط ورودی بینالمللی این کشور به این سیستم مجهز شوند.
فرودگاهها:
- نگورا رای (بالی)
- سوکارنو-هاتا (جاکارتا)
- جوآندا (سورابایا)
بنادر:
- باطام سنتر
- باطام نونگساپورا
- بنگکونگ
- سیترا تریتوناس
- سکوپانگ
- تلوک سنیمبا
لازم به ذکر است که مسافرانی که از طریق سایر نقاط ورودی بینالمللی وارد میشوند، همچنان باید فرمهای سلامت SATUSEHAT و اظهارنامه گمرکی e-CD را به صورت جداگانه تکمیل کنند.
تکمیل فرم «All Indonesia» و دریافت کد QR برای ورود
برای تکمیل فرم «All Indonesia»، مسافران واجد شرایط باید تنها از طریق وبسایت رسمی دولتی اقدام کنند. فرآیند تکمیل فرم ساده است و حداکثر ۵ دقیقه طول میکشد. برای تکمیل فرم 72 ساعت تا ورود به محل بازرسی مرزی در کشور اندونزی فرصت دارید اما پیشنهاد میشود آن را پیش از رسیدن به مقصد تکمیل کنید تا در بدو ورود با مشکلی مواجه نشوید.
اطلاعات مورد نیاز شامل:
- اطلاعات شخصی:
ملیت، نام، تاریخ تولد، شماره و تاریخ انقضای گذرنامه و اطلاعات تماس را وارد کنید. - جزئیات سفر:
تاریخ ورود و خروج و برنامه سفر را وارد کنید. - حملونقل و اقامت:
فرودگاه یا بندر ورود، اطلاعات پرواز یا کشتی و آدرس محل اقامت را ثبت کنید. - اظهارنامه سلامت و گمرک:
علائم بیماری، سفرهای اخیر را وارد کنید.
پس از ثبت فرم، سیستم به طور خودکار یک کد QR منحصر به فرد تولید کرده و آن را به آدرس ایمیل مسافر ارسال میکند. این کد باید در بدو ورود به اندونزی به مقامات مهاجرت و گمرک ارائه شود.
برای جلوگیری از امکان کلاهبرداری، تاکید میشود که مسافرین تنها از طریق وبسایت رسمی برای تکمیل این فرم استفاده کنند، زیرا این فرآیند کاملاً رایگان است و اقدام از طریق هیچ وبسایت واسطهای قابل قبول نیست. اطلاعات نادرست یا نقض قوانین میتواند منجر به عواقب فوری شود و مقامات گمرکی بر اساس اطلاعات ارائه شده، مسافران را مسئول خواهند دانست.